Filološka istraživanja

Voditelj grupe

prof. dr. sc. Nina Sirković

Suradnici

izv. prof. dr. sc. Daniela Matić
Mira Braović Plavša

Opis područja istraživanja i specifičnih aktivnosti

  1. Neverbalna komunikacija u okviru poboljšanja općih komunikacijskih vještina
  2. Pojam vremena unutar međukulturne komunikacije
  3. Pragmatička kompetencija u stranome jeziku
  4. Upotreba umjetne inteligencije u radu studenata

Opis laboratorija i opreme

n/a

Kontakti s akademskim i drugim institucijama

n/a

opis istraživanja

Pojam vremena u međukulturnoj komunikaciji (VREMEKOM) / Umjetna inteligencija u radu studenata (UIRS)

Opis istraživanja za jednogodišnje razdoblje

U jednogodišnjem razdoblju planirana su dva istraživanja vezana uz pojam vremena u međukulturnoj komunikaciji i upotrebu umjetne inteligencije u radu studenata. Prvo istraživanje nastavlja se na dosadašnje analize poimanja neverbalnih elemenata u komunikacijskom procesu. Vrijeme, koje je također neverbalni element komunikacije, značajno utječe na sliku koju govornik stvara o sebi i adresatu u interakciji stoga njime možemo komunicirati jednako učinkovito kao i jezikom. Način na koji ljudi poimaju vrijeme kulturno je  uvjetovan te razlike mogu biti jednako velike kao i one jezične. Razumijevanje i osviještenost koncepta vremena bit će predmetom novoga istraživanja, a usporedba s rezultatima prethodnih istraživanja dat će širi uvid u problematiku neverbalnih elemenata obuhvaćenih komunikacijskim činom.

Drugo istraživanje bavi se upotrebom umjetne inteligencije koju studenti koriste u svom radu. Ubrzan razvoj velikih jezičnih modela (LLM) u okviru umjetne inteligencije (UI) uveo je alate UI-ja u mnoga znanstvena i stručna područja, uključujući poučavanje i učenje engleskog jezika. Istražujemo kako studenti prve godine na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu koriste alate UI na nastavi obveznoga kolegija Engleski jezik za posebne namjene te svojim redovnim kolegijima i osobnim projektima.

Glavna istraživačka pitanja su sljedeća:

  1. U kojoj mjeri studenti računarstva uključuju alate UI u nastavni rad?
  2. Kako tehničko obrazovanje studenata utječe na njihovu percepciju o upotrebi alata UI u učenju jezika i studiranju?